português | english | français | català

logo

Búsqueda en la base de datos

Base de datos:
fons
Buscar:
GIFREU I PINSACH, JOSEP []
Referencias encontradas:
Mostrando:
1 .. 16   en el formato [Estandar]
página 1 de 1


1 / 16
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share Text complet
Bookmark and Share
L'Espai audiovisula català : crisi de creixement / Josep Gifreu
Gifreu i Pinsach, Josep


En: Quaderns del CAC. Barcelona, núm. 1 (març 1998), p. 3-8 (Tema monogràfic
Exemplar dedicat a: Els consells audiovisuals a Europa. Resums en castellà, anglès i francès.

Set anys després de publicar l'estudi "Construir l'espai català de comunicació", Josep Gifreu fa una valoració de l'estat actual i de les perspectives d'evolució de la indústria audiovisual a Catalunya i es pregunta sobre la viabilitat de l'espai audiovisual català i sobre com caldria pensar o repensar la seva potenciació.


Matèries: Indústria audiovisual ; Televisió ; Estudi prospectiu
Àmbit:Catalunya
Cronologia:1998
Accés: https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=3927084
https://www.cac.cat/sites/default/files/2019-06/Q1_gifreu_CA.pdf
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat de Lleida; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat Rovira i Virgili; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Politècnica de Catalunya


Enllaç permanent a aquest registre



2 / 16
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Iconografies de la pandèmia / Josep Gifreu
Gifreu i Pinsach, Josep


En: L'Avenç : Revista d'Història. Barcelona, núm. 481 (juliol-agost 2021), p. 38-49 : il. (Focus
Notes.

La medicina, la ciència, la tecnologia, el disseny i el periodisme establien una estreta aliança des del principi de la gran crisi sanitària per idear i construir cooperativament la iconosfera de la pandèmia que la història recordarà. Durant els primers mesos d'expansió del coronavirus SARS-CoV-2 van emergir diverses icones emblemàtiques que plasmaven els principals motius de representació de la Covid-19 i del seu impacte en tots els àmbits de la societat humana. Algunes d'aquelles imatges ja formen part de l'imaginari global i configuren una certa mirada estètica que la humanitat preservarà més enllà del dol i del dolor causat per culpa d'un microbi invisible. El coronavirus era i és invisible però, com recordava el pintor Viladecans, tenim i conservem la seva imatge en la retina. I l'hem vista i la veiem reproduïda en infinitat de suports des que un biòleg xinès aconseguia de retratar el nou virus.



Matèries: Pandèmies ; COVID - 19 ; Iconografia
Àmbit:Catalunya ; Món
Cronologia:2020 - 2021
Localització: Biblioteca de Catalunya; Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona; B. Centre de Lectura de Reus; UAB: Humanitats (Hemeroteca); Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Arxiu Històric de Sabadell; Universitat de Lleida; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Rovira i Virgili


Enllaç permanent a aquest registre



3 / 16
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
El Català a l'espai de comunicació : el procés de normalització de la llengua als mèdia (1976-2013) / Josep Grifeu ; pròleg d'Isidor Marí
Gifreu i Pinsach, Josep


Bellaterra ; València ; Castelló de la Plana : Universitat Autònoma de Barcelona : Universitat Jaume I : Universitat Pompeu Fabra : Universitat de València, 2014
272 p. ; 24 cm (Aldea global, 29) 
Bibliografia.
ISBN 9788449043499



Matèries: Llengua catalana ; Mitjans de comunicació ; Normalització lingüística
Àmbit:Països Catalans
Cronologia:1976 - 2013
Autors add.:Marí Mayans, Isidor (Pr.)
Localització: Universitat Autònoma de Barcelona; Universitat Pompeu Fabra


Enllaç permanent a aquest registre



4 / 16
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
La Campanya més disputada : mitjans, partits i ciutadans a les eleccions catalanes del 1999 [Fitxer informàtic] / Josep Gifreu i Francesc Pallarés, eds.



Barcelona : Pòrtic, 2011
1 recurs electrònic (319 p.) (Pòrtic mèdia, 13) 
ISBN 9788499840352

Estudi de la dinàmica entre mitjans de comunicació i partits polítics a la campanya de les eleccions catalanes del 1999, polaritzada per la figura dels líders dels dos partits majoritaris: Jordi Pujol i Pasqual Maragall.


Matèries: Eleccions autonòmiques 1999 ; Sociologia política ; Propaganda política ; Mitjans de comunicació ; Partits polítics ; Polítics ; Campanyes electorals
Matèries: Pujol i Soley, Jordi (1930-....) ; Maragall i Mira, Pasqual (1941-....)
Àmbit:Catalunya
Cronologia:1999
Autors add.:Gifreu i Pinsach, Josep (Ed.) ; Pallarès i Porta, Francesc (Ed.)
Accés: http://www.edu-library.com/ca/show?id=388 [Accés restringit als usuaris de la UB, UAB, UPC, UPF, UdG, UdL, URV, UOC, BC, UVic, UJI i URL]
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat Autònoma de Barcelona; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat de Lleida; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat Politècnica de Catalunya; Universitat Rovira i Virgili; Universitat Pompeu Fabra


Enllaç permanent a aquest registre



5 / 16
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Comunicació política i comportament electoral a les eleccions autònomiques de 1995 a Catalunya [Fitxer informàtic] / Josep Gifreu i Francesc Pallarès (eds.)



Barcelona : Mediterrània, 1998
1 recurs electrònic (189 p.) (Polítiques, 21) 
ISBN 9788499840345

Aquest llibre vol ser un intent d'entrar en l'estudi, a partir de la realitat catalana, d'un dels moments de major importància aq les societats democràtiques: les relacions entre ciutadans i política a través dels mitjans de comunicació.


Matèries: Eleccions autonòmiques 1995 ; Comportament electoral ; Mitjans de comunicació ; Sociologia política
Àmbit:Catalunya
Cronologia:1995
Autors add.:Gifreu i Pinsach, Josep (Ed.) ; Pallarés i Porta, Francesc (Ed.)
Accés: http://www.edu-library.com/ca/show?id=387 [Accés restringit als usuaris de la UB, UAB, UPC, UPF, UdG, UdL, URV, UOC, BC, UVic, UJI i URL]


Enllaç permanent a aquest registre



6 / 16
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Comunicació política i comportament electoral a les eleccions autònomiques de 1995 a Catalunya / Josep Gifreu i Francesc Pallarès (eds.)



Barcelona : Mediterrània, 1998
189 p. : taules, gràf.; 24 cm (Polítiques, 21) 
Disponible també en versió electrònica.
ISBN 8483340003

Aquest llibre vol ser un intent d'entrar en l'estudi, a partir de la realitat catalana, d'un dels moments de major importància aq les societats democràtiques: les relacions entre ciutadans i política a través dels mitjans de comunicació.



Matèries: Eleccions autonòmiques 1995 ; Comportament electoral ; Mitjans de comunicació ; Sociologia política
Àmbit:Catalunya
Cronologia:1995
Autors add.:Gifreu i Pinsach, Josep (Ed.) ; Pallarés i Porta, Francesc (Ed.)
Localització: Biblioteca de Catalunya; B. Centre de Lectura de Reus; Universitat Autònoma de Barcelona; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat de Lleida; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Rovira i Virgili


Enllaç permanent a aquest registre



7 / 16
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
De Pujol a Maragall: comunicació política i comportament electoral a les eleccions catalanes de 2003 [Fitxer informàtic] / Josep Gifreu (Dir.), Arantxa Capdevila Gómez (Dir.), Francesc Pallarés (Dir.)



Girona : Documenta Universitaria, 2008
1 recurs electrònic (254 p.) (Unica. Estudis, 1) 
ISBN 9788499840529

La campanya electoral al Parlament de Catalunya del 16 de novembre de 2003 va plantejar dues qüestions fonamentals: quina nova majoria governaria la Generalitat i qui seria el nou President després de Jordi Pujol. Amb majoria absoluta del PP a Espanya, la campanya fou considerada d'alta intensitat. Les negociacions posteriors donaren pas al primer govern "tripartit", presidit per Pasqual Maragall. Aquest estudi aborda l'anàlisi rigurosa de la campanya des de perspectives i metodologies complementàries en el marc de la comunicació política. És el tercer estudi dedicat a les campanyes electorals catalanes després dels anteriors corresponents a les eleccions de 1995 i de 1999. Diferents equips d'experts i analistes (F. Pallarés, J. Muñoz, L. Lòpez , M.Obradors, C. Pont, J. Pericot, A. Capdevila, I. Pintor, J. Gifreu, J.M. Corbella, L. Gómez. L. Aubia, A. Aira, A. Sáez, E. Xicoy, X. Ruiz Collantes, E. Pujadas, O. Pérez) examinen els aspectes més rellevants de la campanya dels partits, dels mitjans de comunicació i de les repercussions en l'electorat.


Matèries: Eleccions autonòmiques 2003 ; Comportament electoral ; Vida política ; Govern Pujol-CiU ; Govern Maragall-Tripartit
Àmbit:Catalunya
Cronologia:2003
Autors add.:Gifreu i Pinsach, Josep (Dir.) ; Capdevila i Gómez, Arantxa (Dir.) ; Pallarés i Porta, Francesc (Dir.)
Autors add.:Universitat Pompeu Fabra. Unitat d'Investigació en Comunicació Audiovisual
Accés: http://www.edu-library.com/ca/show?id=407 [Accés restringit als usuaris de la UB, UAB, UPC, UPF, UdG, UdL, URV, UOC, BC, UVic, UJI i URL]


Enllaç permanent a aquest registre



8 / 16
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
De Pujol a Maragall: comunicació política i comportament electoral a les eleccions catalanes de 2003 / Josep Gifreu (Dir.), Arantxa Capdevila Gómez (Dir.), Francesc Pallarés (Dir.)



Barcelona ; Girona : Unitat d'Investigació en Comunicació Audiovisual : Documenta Universitaria, 2007
254 p. : il. ; 23 cm (Unica. Estudis, 1) 
ISBN 9788496742307

La campanya electoral al Parlament de Catalunya del 16 de novembre de 2003 va plantejar dues qüestions fonamentals: quina nova majoria governaria la Generalitat i qui seria el nou President després de Jordi Pujol. Amb majoria absoluta del PP a Espanya, la campanya fou considerada d'alta intensitat. Les negociacions posteriors donaren pas al primer govern "tripartit", presidit per Pasqual Maragall. Aquest estudi aborda l'anàlisi rigurosa de la campanya des de perspectives i metodologies complementàries en el marc de la comunicació política. És el tercer estudi dedicat a les campanyes electorals catalanes després dels anteriors corresponents a les eleccions de 1995 i de 1999. Diferents equips d'experts i analistes (F. Pallarés, J. Muñoz, L. Lòpez , M.Obradors, C. Pont, J. Pericot, A. Capdevila, I. Pintor, J. Gifreu, J.M. Corbella, L. Gómez. L. Aubia, A. Aira, A. Sáez, E. Xicoy, X. Ruiz Collantes, E. Pujadas, O. Pérez) examinen els aspectes més rellevants de la campanya dels partits, dels mitjans de comunicació i de les repercussions en l'electorat.



Matèries: Eleccions autonòmiques 2003 ; Comportament electoral ; Vida política ; Govern Pujol-CiU ; Govern Maragall-Tripartit
Àmbit:Catalunya
Cronologia:2003
Autors add.:Gifreu i Pinsach, Josep (Dir.) ; Capdevila i Gómez, Arantxa (Dir.) ; Pallarés i Porta, Francesc (Dir.)
Autors add.:Universitat Pompeu Fabra. Unitat d'Investigació en Comunicació Audiovisual
Localització: Biblioteca de Catalunya; Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona; Universitat Autònoma de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Rovira i Virgili


Enllaç permanent a aquest registre



9 / 16
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
La Producció audiovisual a Catalunya, 2008 - 2009 [Fitxer informàtic] / Josep Gifreu, Joan M. Corbella (ed.)



Barcelona ; Girona : Unitat d'Investigació en Comunicació Audiovisual : Documenta Universitaria, 2010
1 recurs electrònic (365 p.) (UNICA. Estudis, 4) 
ISBN 9788499840932

El bienni 2008-2009 que prenem com a objecte d'aquest informe de l'Observatori de la Producció Audiovisual (OPA), passarà probablement a la història del sector audiovisual com un període de transició. Una transició entre el creixement i la recessió, entre l'estabilitat i la incertesa, entre les seguretats del model de negoci tradicional i els nous reptes de l'era digital. A causa dels múltiples desafiaments, provinents per una banda del canvi de paradigma en els processos de creació, de producció i de distribució de les indústries culturals, i per l'altra de l'impacte universal de la crisi econòmica, la producció audiovisual catalana i els sectors relacionats han experimentat amb diferent intensitat els efectes de la nova situació. El primer informe de l'OPA, dedicat a la producció audiovisual a Catalunya en el període 2005-2007, constatava encara una progressió creixent en gairebé tots els sectors. Aquest segon informe de l'Observatori sobre els anys 2008-2009 registra línies de continuïtat, però també d'estancament, amb perspectives més aviat problemàtiques. Aquest informe té la pretensió de posar a disposició de tots els agents implicats o interessats en les diferents línies de producció i de comercialització de l'audiovisual de Catalunya, així com dels analistes i estudiosos de les dinàmiques del sector, un conjunt d'aproximacions descriptives sobre el desplegament dels principals subsectors durant els anys 2008-2009, a més d' una selecció de valoracions fetes a l'OPA per directius i professionals significats del l'audiovisual català per mitjà d'entrevistes realitzades per diversos col·laboradors: Mònica Terribas, Antoni Esteve, Emili Prado, Marc Melillas, Joan Vila i Frederic Cano des de la televisió; Lluís Miñarro i Jaime Rosales des de la perspectiva del cinema; Xavier Berenguer, Antoni d'Ocon i Daniel Martínez sobre la ficció d'animació, i des de la responsabilitat de les polítiques audiovisuals en el període, Joan Manuel Tresserras i Carles Mundó.


Matèries: Documents audiovisuals ; Indústria de la comunicació ; Indústria audiovisual
Àmbit:Catalunya
Cronologia:2008 - 2009
Autors add.:Corbella Cordomí, Joan Maria (Ed.) ; Gifreu i Pinsach, Josep (Dir.)
Autors add.:Universitat Pompeu Fabra. Unitat d'Investigació en Comunicació Audiovisual
Accés: http://www.edu-library.com/ca/showswf?id=432 [Accés restringit als usuaris de la UB, UAB, UPC, UPF, UdG, UdL, URV, UOC, BC, UVic, UJI i URL]
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat Autònoma de Barcelona; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat de Lleida; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat Politècnica de Catalunya; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Rovira i Virgili


Enllaç permanent a aquest registre



10 / 16
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
La Producció audiovisual a Catalunya, 2008 - 2009 / Josep Gifreu, Joan M. Corbella (ed.)



Barcelona ; Girona : Unitat d'Investigació en Comunicació Audiovisual : Documenta Universitaria, 2010
365 p. : gràf. ; 24 cm (UNICA. Estudis, 4) 
ISBN 9788499840932

El bienni 2008-2009 que prenem com a objecte d'aquest informe de l'Observatori de la Producció Audiovisual (OPA), passarà probablement a la història del sector audiovisual com un període de transició. Una transició entre el creixement i la recessió, entre l'estabilitat i la incertesa, entre les seguretats del model de negoci tradicional i els nous reptes de l'era digital. A causa dels múltiples desafiaments, provinents per una banda del canvi de paradigma en els processos de creació, de producció i de distribució de les indústries culturals, i per l'altra de l'impacte universal de la crisi econòmica, la producció audiovisual catalana i els sectors relacionats han experimentat amb diferent intensitat els efectes de la nova situació. El primer informe de l'OPA, dedicat a la producció audiovisual a Catalunya en el període 2005-2007, constatava encara una progressió creixent en gairebé tots els sectors. Aquest segon informe de l'Observatori sobre els anys 2008-2009 registra línies de continuïtat, però també d'estancament, amb perspectives més aviat problemàtiques. Aquest informe té la pretensió de posar a disposició de tots els agents implicats o interessats en les diferents línies de producció i de comercialització de l'audiovisual de Catalunya, així com dels analistes i estudiosos de les dinàmiques del sector, un conjunt d'aproximacions descriptives sobre el desplegament dels principals subsectors durant els anys 2008-2009, a més d' una selecció de valoracions fetes a l'OPA per directius i professionals significats del l'audiovisual català per mitjà d'entrevistes realitzades per diversos col·laboradors: Mònica Terribas, Antoni Esteve, Emili Prado, Marc Melillas, Joan Vila i Frederic Cano des de la televisió; Lluís Miñarro i Jaime Rosales des de la perspectiva del cinema; Xavier Berenguer, Antoni d'Ocon i Daniel Martínez sobre la ficció d'animació, i des de la responsabilitat de les polítiques audiovisuals en el període, Joan Manuel Tresserras i Carles Mundó.



Matèries: Documents audiovisuals ; Indústria de la comunicació ; Indústria audiovisual
Àmbit:Catalunya
Cronologia:2008 - 2009
Autors add.:Corbella Cordomí, Joan Maria (Ed.) ; Gifreu i Pinsach, Josep (Dir.)
Autors add.:Universitat Pompeu Fabra. Unitat d'Investigació en Comunicació Audiovisual
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat Autònoma de Barcelona; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Rovira i Virgili


Enllaç permanent a aquest registre



11 / 16
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
La Producció audiovisual a Catalunya, 2005 - 2007 [Fitxer informàtic] / Josep Gifreu, Joan M. Corbella (ed.)



Barcelona ; Girona : Unitat d'Investigació en Comunicació Audiovisual : Documenta Universitaria, 2009
1 recurs electrònic (407 p.) (UNICA. Estudis, 2) 
ISBN 9788499840499

La cultura audiovisual impregna totes les manifestacions de la vida corrent de la gent, dels grups, de les entitats i dels pobles d'aquest segle XXI. Catalunya ha d'afrontar la irrupció de la cultura audiovisual actual, marcada per la digitalització i l'accés al ciberespai posicionat com un sector cultural cada vegada més potent i assolint bones perspectives de creixement. Davant la complexitat que caracteritza aquest sector d'activitat l'Observatori de la Producció Audiovisual (OPA), una iniciativa del grup de recerca UNICA de la Universitat Pompeu Fabra, ha elaborat aquest primer informe. L'estudi ofereix un balanç analític de la producció i circulació de l'audiovisual d'origen català del període 2005-2007, avaluant quantitativament i qualitativa la informació disponible en les diverses fonts de seguiment dels segments d'aquesta indústria. El llibre aplega capítols específics sobre les diverses perspectives de l'activitat audiovisual (de la producció cinematogràfica, televisiva i de videojocs fins a la comercialització del cinema i l'audiència de televisió), i inclou textos en què diversos analistes i professionals (J.M. Corbella, X. Cubeles, R. Besalú, F. Guerrero, F. Ciaurriz, O. Pérez, J. Rom, M. Altarriba, A. Nater, C. Martorell, C.J. Solsona, M. Oliva, C. Losilla, S. Ramentol, F. Benavente, G. Salvadó, J. Goytisolo, Ll. Arcarazo, J. Bas, Ll. M. Güell, S. Reitg, J. Roures, F. Escribano) exposen els seus punts de vista, per mitjà d'articles o d'entrevistes, per a fonamentar un balanç crític de l'estat i les perspectives de la creació, dels processos i dels canvis de l'audiovisual a Catalunya.


Matèries: Cinema ; Indústria audiovisual ; Indústria cinematogràfica ; Documents audiovisuals ; Indústria de la comunicació
Àmbit:Catalunya
Cronologia:2005 - 2007
Autors add.:Corbella Cordomí, Joan Maria (Ed.) ; Gifreu i Pinsach, Josep (Dir.)
Accés: http://www.edu-library.com/ca/show?id=410 [Accés restringit als usuaris de la UB, UAB, UPC, UPF, UdG, UdL, URV, UOC, BC, UVic, UJI i URL]
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat Autònoma de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat de Barcelona; Universitat de Lleida; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat Politècnica de Catalunya; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Rovira i Virgili


Enllaç permanent a aquest registre



12 / 16
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
La Producció audiovisual a Catalunya, 2005 - 2007 / Josep Gifreu, Joan M. Corbella (ed.)



Barcelona ; Girona : Unitat d'Investigació en Comunicació Audiovisual : Documenta Universitaria, 2009
410 p. : il. col. ; 24 cm (UNICA. Estudis, 2) 
Ed. bajo demanda.
ISBN 978-84-96742-74-1

La cultura audiovisual impregna totes les manifestacions de la vida corrent de la gent, dels grups, de les entitats i dels pobles d'aquest segle XXI. Catalunya ha d'afrontar la irrupció de la cultura audiovisual actual, marcada per la digitalització i l'accés al ciberespai posicionat com un sector cultural cada vegada més potent i assolint bones perspectives de creixement. Davant la complexitat que caracteritza aquest sector d'activitat l'Observatori de la Producció Audiovisual (OPA), una iniciativa del grup de recerca UNICA de la Universitat Pompeu Fabra, ha elaborat aquest primer informe. L'estudi ofereix un balanç analític de la producció i circulació de l'audiovisual d'origen català del període 2005-2007, avaluant quantitativament i qualitativa la informació disponible en les diverses fonts de seguiment dels segments d'aquesta indústria. El llibre aplega capítols específics sobre les diverses perspectives de l'activitat audiovisual (de la producció cinematogràfica, televisiva i de videojocs fins a la comercialització del cinema i l'audiència de televisió), i inclou textos en què diversos analistes i professionals (J.M. Corbella, X. Cubeles, R. Besalú, F. Guerrero, F. Ciaurriz, O. Pérez, J. Rom, M. Altarriba, A. Nater, C. Martorell, C.J. Solsona, M. Oliva, C. Losilla, S. Ramentol, F. Benavente, G. Salvadó, J. Goytisolo, Ll. Arcarazo, J. Bas, Ll. M. Güell, S. Reitg, J. Roures, F. Escribano) exposen els seus punts de vista, per mitjà d'articles o d'entrevistes, per a fonamentar un balanç crític de l'estat i les perspectives de la creació, dels processos i dels canvis de l'audiovisual a Catalunya.



Matèries: Cinema ; Documents audiovisuals ; Indústria audiovisual ; Indústria de la comunicació
Àmbit:Catalunya
Cronologia:2005 - 2007
Autors add.:Corbella Cordomí, Joan Maria (Ed.) ; Gifreu i Pinsach, Josep (Dir.)
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat Autònoma de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat de Lleida; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Rovira i Virgili


Enllaç permanent a aquest registre



13 / 16
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
De Pujol a Maragall: comunicació política i comportament electoral a les eleccions catalanes de 2003 [Fitxer informàtic] / Josep Gifreu (Dir.), Arantxa Capdevila Gómez (Dir.), Francesc Pallarés (Dir.)



Girona : Documenta Universitaria, 2008
1 CD-ROM
Ed. bajo demanda.
ISBN 978-84-96742-45-1

La campanya electoral al Parlament de Catalunya del 16 de novembre de 2003 va plantejar dues qüestions fonamentals: quina nova majoria governaria la Generalitat i qui seria el nou President després de Jordi Pujol. Amb majoria absoluta del PP a Espanya, la campanya fou considerada d'alta intensitat. Les negociacions posteriors donaren pas al primer govern "tripartit", presidit per Pasqual Maragall. Aquest estudi aborda l'anàlisi rigurosa de la campanya des de perspectives i metodologies complementàries en el marc de la comunicació política. És el tercer estudi dedicat a les campanyes electorals catalanes després dels anteriors corresponents a les eleccions de 1995 i de 1999. Diferents equips d'experts i analistes (F. Pallarés, J. Muñoz, L. Lòpez , M.Obradors, C. Pont, J. Pericot, A. Capdevila, I. Pintor, J. Gifreu, J.M. Corbella, L. Gómez. L. Aubia, A. Aira, A. Sáez, E. Xicoy, X. Ruiz Collantes, E. Pujadas, O. Pérez) examinen els aspectes més rellevants de la campanya dels partits, dels mitjans de comunicació i de les repercussions en l'electorat.



Matèries: Eleccions autonòmiques 2003 ; Comportament electoral ; Vida política ; Govern Pujol-CiU ; Govern Maragall-Tripartit
Àmbit:Catalunya
Cronologia:2003
Autors add.:Gifreu i Pinsach, Josep (Dir.) ; Capdevila i Gómez, Arantxa (Dir.) ; Pallarés i Porta, Francesc (Dir.)
Localització: Biblioteca de Catalunya


Enllaç permanent a aquest registre



14 / 16
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Les Polítiques de promoció de l'espai català de comunicació / Josep Gifreu
Gifreu i Pinsach, Josep


En: Revista de Catalunya. Barcelona, núm. 53 (juny 1991), p. 11-23 (Raonaments



Matèries: Política de la comunicació ; Mitjans de comunicació ; Llengua catalana
Àmbit:Catalunya ; Països Catalans ; Europa
Cronologia:[1991]
Localització: Biblioteca de Catalunya; UAB: Humanitats (Hemeroteca)


Enllaç permanent a aquest registre



15 / 16
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Els Mass Media en català davant la circulació europea de la comunicació / Josep Gifreu
Gifreu i Pinsach, Josep


En: Revista de Catalunya. Barcelona, núm. 4 (gener 1987), p. 9-18 (Raonaments
Aquest article és una adaptació de la ponència presentada al Segon Congrés Internacional de la Llengua Catalana, Àrea de Mitjans de Comunicació i Noves Tecnologies (Perpinyà, 2-4 de maig de 1986), sota el títol de El català i el nou marc europeu de la comunicació.



Matèries: Mitjans de comunicació ; Llengua catalana
Àmbit:Catalunya ; Europa
Cronologia:[1982 - 1986]
Localització: Biblioteca de Catalunya; UAB: Humanitats (Hemeroteca)


Enllaç permanent a aquest registre



16 / 16
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Els Mitjans de comunicació a Catalunya: del franquisme a l'autonomia / Josep Gifreu
Gifreu i Pinsach, Josep


En: L'Avenç : Revista d'Història. Barcelona, núm. 59 (1983) , p. 42-71
Inclou un dossier.



Matèries: Mitjans de comunicació ; Indústria editorial i impremta ; Indústria de la comunicació ; Cinema ; Política de la comunicació ; Franquisme ; Transició democràtica
Matèries:Ràdio Televisió Espanyola : RTVE
Àmbit:Catalunya
Cronologia:1939 - 1975
Localització: UAB: Humanitats (Hemeroteca); UAB: Ciències Socials; Universitat Autònoma de Barcelona; Biblioteca Borja (URL); B. Abadia de Montserrat


Enllaç permanent a aquest registre



página 1 de 1

Base de datos  fons : Formulario avanzado

   
Buscar:
en el campo:
 
1     
2   
3